Fagfordeling

Princip for fagfordeling

Formål:

Vi ønsker at styrke det faglige, pædagogiske og sociale arbejde i klassen.

Fagfordelingen bør derfor ske ud fra følgende principper:

• Fagfordelingen og teamsætningen skal sikre, at medarbejdernes ressourcer udnyttes bedst muligt - set i forhold til den samlede opgave på årgangen.
  • Den enkelte lærer skal så vidt muligt læse flere fag i den samme klasse. Dette gælder specielt i de mindre klasser, hvor der er tale om et- eller to-timers fag.
  • Det tilstræbes, at alle klasser har 2 lærere/pædagoger, der deler kontaktlærerfunktionen mellem sig. Ved 2 klasser tilstræbes 3 kontaktlærere på årgangen. I 0-klasse er der en børnehaveklasseleder og en pædagog tilknyttet den enkelte klasse.
  • Team er organiseret i to afdelinger - yngste (0.-5. årgang) og ældste (6.-9. årgang). Der vil ofte være personaleskifte mellem faserne.
  • Ved personaleskift laves overlevering mellem personalet for at sikre elevernes trivsel, og ledelsen deltager for at ingen elever falder mellem stole.
  • Der informeres så tidligt som muligt om personaleskift.

Revideret af skolebestyrelsen september 2022.