Kommunikation mellem skole og hjem

Princip for kommunikation mellem skole og hjem

FORMÅL

Vi ønsker, at kommunikation mellem skole og hjem sikrer, at skolen og forældrene i samarbejde tager ansvar for det enkelte barns udvikling, så alle elver oplever læring og trives.

Princip
Skolen tilstræber, at forældrene løbende får den relevante viden/information, så de kan støtte deres barns skolegang. Ligeledes vil skolen gerne have besked om væsentlige forhold i hjemmet, som har betydning for elevens skolegang.

Kommunikationen mellem skole og hjem skal af alle parter opleves som anerkendende, åben og respektfuld.

Kommunikation og information mellem skole og hjem kan blandt andet ske på følgende måder:

• Forældremøder, skole-hjem-samtaler
  • Kommunikation via Meddelelsesbog og på Aula i form af nyhedsbreve, årsplaner og beskeder.
  • Pr. telefon

Den skriftlige kommunikaiton må dog aldrig erstatte den personlige samtale eller kontakten via telefon. Er der tale om bekymringer, problemer m.m. er det primært den personlige samtale der anvendes. (enten ved et møde eller en telefonsamtale).

Skolebestyrelsen fordrer, at man svarer hurtigst muligt, men anser en svarfrist på 2-3 hverdage som acceptabel.

Revideret november 2022