FORMÅL:
At have midler til at ”forsøde” klassens hverdag med, på såvel almindelige skoledage som på ekskursioner, samt at medfinansiere lejrskole.
Pengene indsættes på bankkonto, der administreres af forældrerådet.
Bidragene til klassekassen kan komme fra indsamlinger og fælles arrangementer samt ved anonyme bidrag. Der skal tages skyldigt hensyn til, at ingen elever eller forældre føler sig mindreværdige m.h.t. indbetalinger.
Skulle en klasse blive opløst eller have et beløb stående på kontoen ved skolegangens ophør (9. kl.), deles beløbet efter forældregruppens retningslinjer.
Ved skoleskift eller fraflytning kan en elev ikke stille krav om tilbagebetaling af erlagte beløb – de tilhører ”klassen”. Ligeledes har nye elever del i klassekassen.
Klassekassen kan med fordel opdeles i to separate kasser, som dels finansierer forældrerådets klassearrangementer og dels ”forsøder” klassens aktiviteter i skolen.
Revideret 10.oktober 2018