Afholdelse af lejrtur

FORMÅL:

Læring kan ske på mange måder, og en af de måder Thorning Skole ønsker at eleverne lærer på, er ved at komme ud og have fælles oplevelser væk fra skolen.

Derfor prioriterer vi afholdelse af lejrskoler og hytteture højt og vælger at have et fast program gennem skoleforløbet for at præcisere, at dette er en del af vores pædagogiske grundlag.

En elev der har hele sin skolegang på Thorning Skole vil opleve at have deltaget i følgende:

• Hyttetur med 1 overnatning i indskolingen (vejledende 2. årgang)
  • Lejrskole i mellemtrinnet (vejledende 4. årgang med 4 dage)
  • 1 lejrskole á 5 dage i overbygningen (7. årgang, en lokalitet i Danmark gerne Bornholm)

Der kan i udskolingen tilbydes en lejrskole i samarbejde med forældrerådet på årgangen. Skolen stiller gerne personale til rådighed og finansieringen aftales mellem forældreråd og skole.

Ligeledes kan en samfundsfaglig tur i udskolingen være en mulighed, hvis eleverne har optjent penge til dette gennem "Elevernes By" eller ved penge fra skolebod m.m.

Revideret på skolebestyrelsesmødet den 10.oktober 2018